Palotanegyed a C8 bringásainak szemével
2020. augusztus 3.
Bejártuk, megszemléltük és örültünk a Baross utcai új bringasávnak! A tapasztalataink alapján megfogalmaztunk néhány fejlesztési javaslatot is.
Múlt hétfőn szerveztük meg kerületünk központi utcájának új, fontos kerékpáros fejlesztését érintő bringás bejárást. Voltunk jó sokan C8-asok, de eljöttek képviselők és a Magyar Kerékpárosklub szakemberei is, szóval népes és nívós csapat jött össze.
Tettünk egy nagy karikát, bebiciklizve az utcát az Orczy tértől a Kálvinig és vissza. Vígan tekert velünk 6 és 60 éves is, és igazából ez a legfontosabb: A külön, csak bringásoknak kijelölt infrastruktúra teszi lehetővé, hogy minél többen érezzék magukat biztonságban a nyeregben, és válasszák ezt a fenntartható közlekedési formát, javítva ezzel a város élhetőségét - mindenki számára.
Konkrétumokról is beszélgettünk:
Amit szeretünk:
- magát a kezdeményezést, ami fontos összeköttetés a kőbányai úti és kiskörúti meglevő infrastruktúra között.
- a jó széles szakaszokat, ahol 2 méter széles a sáv
- a biztonságosabb a közlekedést a kijelölt sávval
- 30-as tábla körúton belül
Fejlesztési észrevételeink:
Körúton belül
- legyen autómentes a Barosst és Üllőit összekötő utca - így az átmenő forgalom eltűnésével megszűnne a busz dugóban veszteglése
- Körúton belül is kerékpársávot kéne kialakítani valamilyen formában
- Szabó Ervinnél OMV szervíz útján kétirányú kerékpárutat javaslunk kialakítani, amit ki lehet egészíteni egyértelmű jobbra nyíl jelzéssel a Baross utcáról érkező kerékpárosoknak
- közvetett balra a körútnál
Körúton kívül
- kátyúk javítása nagyon fontos lenne
- megsüllyedt csatornafedők problémájának kezelése
- 40-es tábla kéne a körúton kívül is
- Előretolt felállók bringásoknak több helyen (pl Német utcánál, Diószegi S utcánál)
- legyen a bringasáv a buszmegállók mögött elvezetve (mint Erzsébet királyné útja)
- A buszok és trolik hátrányba kerültek, részben teljesül a busz + kerékpársáv koncepció (főleg befelé a Kálvária tértől - de itt még nem volt végleges a szakasz)
- Kálvária térnél elfogy a kerékpársáv - legyen a bringásoknak elsőbbsége a sávösszeolvadásnál
Orczy térnél
- Előretolt felálló Orczy térnél befelé hogy ne lehessen összekeverni a kanyarodó sávval
- Az Orczy téren lévő átkötés javítása, jobb bekötés az Kőbányain levő bringaúthoz (járdába vezető bringás jel)
- Kálvária és Orczy között nem tartós a felfestés, azt érdemes javítani
Sokszínű lett az infrastruktúra, az utca keresztmetszeti kialakítása és a sokféle közlekedési mód igényei nem tették lehetővé, hogy egységes, széles sávot alakítsanak ki mindenhol. Ezzel együtt örülünk, és fontos eredménynek tartjuk, hogy a Baross utcán is van dedikált kerékpáros infrastruktúra - ami még jobb lesz, ha a tervezők/kivitelezők tovább dolgoznak a javítási lehetőségeken.
Ha nektek is van tapasztalatotok, javaslatotok, írjátok be kommentben!